Inițiative
Număr voturi
162
Farmaciștii
SKIN
Locul derulării inițiativei
SKIN
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
Scopul inițiativei este reprezentat de educarea publicului țintă prin activități non-formale de conștientizare și informare cu privire la afecțiunile pielii, în special acneea și dermatita de contact, despre tratamentul și îngrijirea acesteia pentru vindecare sau prevenție. Acneea și dermatita de contact reprezintă un minim risc în detrimentul importanței prevenirii cancerului de piele, care poate fi redus la o cotă minimă de apariție în cazul aplicării unor principii de bună practică oferite într-o manieră degajată, de către specialiști în domeniu. În cadrul conferinței, vom aborda o tematică informală de învățare asupra importanței dietei nutriționale, a efortului fizic, al ritualului de îngrijire și al influenței directe a acestora asupra pielii, în care speakerii vor aborda un limbaj ușor de captat și de implementat în viața cotidiană. În altă ordine de idei, se va organiza un workshop prin care participanții vor experimenta practic: momente cheie de prevenire a suprafeței corporale, metode generale de aplicare a cremelor/loțiunilor în vederea prevenirii anumitor patologii cu debut tardiv sau precoce ș.a.m.d. Ideea acestui workshop pleacă de la faptul că “cea mai bună întreprindere este cea pe care o realizezi cu mâna ta”.
Ce activități vor fi realizate în cadrul inițiativei?
Stabilirea coordonatorului de proiect și totodată a responsabililor din grupul de lucru pe diferite sectoare de acțiune Împărțirea task-urilor Identificare colaboratori/parteneri Transmitere comunicate de presă Promovare online eveniment (event facebook, formulare de înscriere la eveniment cu o săptămână înainte de implementare) Promovare offline eveniment prin atașarea afișelor în cadrul căminelor din complexul studențesc și în cadrul panourilor speciale amenajate de promovare urbană, cu cerere de avizare către instituția responsabilă, în prealabil Contactare speakeri din domeniu și identificare de persoane valabile și specializate în a susține workshop-ul Stabilirea panelurilor de discuții și a tematicii, din cadrul conferinței și a workshopului Achiziționarea logisticii aferente realizării proiectului, bugetul fiind direct proporțional cu activitățile de implementare, scopul și obiectivele propuse Conferința propriu-zisă (2 ore) Workshop cu implicare practică a participanților și desfășurare într-un cadru și o manieră informală alături de specialiști în domeniul dermato-cosmetic (2 ore) Raportarea proiectului și evaluarea impactului creat în rândul beneficiarilor direcți și indirecți în vederea implementării în ediții viitoare sau nu
Cărei nevoi a comunității timișorene credeți că răspunde proiectul vostru?
Pornind de la subiectul sănătății pielii, a prevenirii și combaterii eventualelor boli asociate, a schimbărilor climatice, a nocivelor raze UV, a alimentației deficitare sau incorecte și a lipsei de informare a cetățenilor, concluzionăm că această nevoie se regăsește în rândul tuturor cetățenilor timișoreni. Integritatea pielii este un fenomen mondial, în care factorii care produc patologii la nivelul acesteia influențează negativ creșterea numărului de cazuri în care indivizi sănătoși, devin nesănătoși. Așadar, pe aceste considerente, putem să ne axăm pe conștientizarea publicului larg (elevi, studenți și cetățeni cu vârste variate), printr-o conferință cu impact național și local asupra unui larg număr de beneficiari indirecți, dar preponderent asupra cetățenilor timișoreni, fiind targetul direct, care vor întreprinde abilități, noțiuni și exemple de bună practică.
Unde, către ce grupuri țintă și cum doriți să promovați această inițiativă?
Grup țintă Beneficiari direcți: - Studenți ai Universității de Medicină și Farmacie din Timișoara, ai Universității de Vest, ai Universității Politehnica - Elevi - Cadre didactice universitare/preuniversitare - Public larg - Voluntari și grupul de inițiativă Beneficiari indirecți: - Urmăritorii paginilor oficiale de Facebook și Instagram a Ligii Studenților - Ascultători, în calitate de beneficiari indirecți, ai radiourilor care vor accepta pozitiv diseminarea acțiunilor pe care le vom desfășura Evenimentul, cu participare deschisă către orice cetățean al Municipiului Timișoara, va fi promovat pe paginile oficiale de Facebook și Instagram a ascoiației Liga Studenților Farmaciști din Timișoara, și se vor transmite comunicate de presă către diferite radiouri, în vederea informării publicului larg cu privire la acțiunea și impactul evenimentului.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Credem că schimbarea de percepție a participanților, va exista, deoarece această inițiativă se află la ediția a III-a, fapt pentru care, în urma desfășurării edițiilor anterioare, am avut un feedback pozitiv din partea participanților. Acest considerent este dovada clară că publicul targetat devine conștient de integritatea pielii și este capabil să aplice metode de prevenție împotriva factorilor producători de boli. Participanții din cadrul workshop-ului vor prezenta cel mai mare grad de satisfacție, pentru că își vor însuși practic multiple metode de preparare a anumitor loțiuni/emulsii de aplicare pe piele.
Aveți nevoie să lărgiți grupul vostru cu noi membri pentru implementarea inițiativei?
Nu
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  • Fundația Județeană pentru Tineret Timiș
  • Primăria Municipiului Timișoara
  •  Grupul PONT