Inițiative
Număr voturi
624
RISE for the City [ RISE4City ]
RISE for the City [ RISE4City ]
Locul derulării inițiativei
RISE for the City [ RISE4City ]
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
Studentii Facultatii de Stiinte Politice – UVT, specializarea Relatii Internationale si Studii Europene (RISE), anul 2 de studiu, pornesc in prima lor “misiune diplomatica” de promovare a Timisoarei prin conturarea unui prototip fresh de brand al orasului, care sa-i suprinda – in mod creativ&autentic - spriritul si identitatea. Recunoscand diplomatia urbana (city diplomacy), si componenta sa cheie de city branding&marketing, ca fiind definitorii pentru dezvoltarea sustenabila a unei comunitati, initiativa noastra isi propune mobilizarea tinerilor sa participe la co-producerea unui concept original, impactant, atractiv de brand al Timisoarei. Vrem, astfel, printr-o abordare participativa si colaborativa, sa vizibilizam opiniile tinerilor locuitori ai orasului relativ la imaginea, personalitatea si identitatea locala. Scopul nostru este de a capacita si activa o masa critica de tineri (elevi din licee timisorene, selectate functie de amplasarea in cartiere diferite ale orasului, ce se vor constitui in grupul tinta al proiectului) care sa induca revitalizarea identitatii locale prin conturarea unui city narrative distinctiv, creativ, actual, in masura sa “seduca” audiente diferite: de la rezidenti, la studenti straini, la turisti.
Ce activități vor fi realizate în cadrul inițiativei?
Initiativa noastra se va articula in urmatoarele 4 secvente: (1)Ateliere interactive organizate - pe principiul “tineri pentru tineri” – in liceele timisorene selectate ca si grup tinta, despre cum se construieste brandul unui oras si despre diplomatia urbana ca vehicol de dezvoltare a relatiilor internationale ale orasului. Vom transfera inspre elevi, cunostintele noastre dobandite la cursurile de diplomatie si politica externa, marketing politic, istoria relatiilor internationale, vizionand spoturi video de promovare ale unor orase europene si discutand despre povesti de succes de branding ale unor orase europene. Atelierele vor servi drept incubatoare de idei in cadrul carora, prin brainstorming si focus grupuri, vom incerca sa conturam viziunea tinerilor despre profilul de personalitate al orasului. (2)Make a Wish for Your City: campanie de colectare de scurte inregistrari video sau scrisori redactate de tineri (din grupul tinta si comunitate) despre cum vad ei schimbarea pozitiva in oras, despre cum pot ei transforma provocarile orasului intr-un spatiu al oportunitatilor. (3)“Salutari din Timisoara” (City postcard project – Greetings from Timisoara): storytelling prin carti postale – tinerii vor impartasi in mod creativ povestea lor pozitiva despre orasul Timisoara. De ce iubesc Timisoara? De ce este Timisoara unica, din punctul lor de vedere? Ce loc ocupa Timisoara in viata lor? Noi vom oferim un template de carte postala pe care tinerii il vor personaliza fie cu colaje/imagini (expl.locul preferat din oras, locuri simbol sau locuri cu semnificatie individuala speciala), fie cu un mesaj-slogan original, atractiv, fie cu un logo reprezentativ pentru Timisoara, care sa-i surprinda spiritul si identitatea. Vederile in format digital le vom colecta, apoi tipari si, in final, le vom expune publicului intr-un spatiu deschis, accesibil locuitorilor orasului. (4)Workshop “Buna dimineata, Timisoara! Mic dejun urban” (Good Morning, Timisoara! Urban Breakfast): reprezentanți instituționali, ai societății civile, mediul universitar, experti vor dialoga despre potentialul creativ si contributia tinerilor la promovarea unui oras inclusiv si dezvoltat sustenabil; cum pot deveni tinerii protagonistii unor initiative ori interventii de diplomatie urbana? Este activitatea finala a proiectului nostru si se va desfasura in data de 31 octombrie 2019, pentru a marca World Cities Day.
Cărei nevoi a comunității timișorene credeți că răspunde proiectul vostru?
Proiectul raspunde nevoii de implicare a tinerilor in viata orasului, in sensul consultarii, activarii si cooptarii acestora in co-producerea politicilor/initiativelor publice urbane. In mod concret, proiectul raspunde cerintei de participare cetateneasca activa la regandirea identitatii urbane a Timisoarei si la articularea unui prototip fresh, actual, "prin ochii tinerilor", de branding al orasului.
Unde, către ce grupuri țintă și cum doriți să promovați această inițiativă?
Grupul tinta al proiectului nostru il reprezinta elevi din licee timisorene cu profil teoretic, selectate functie de amplasarea in cartiere diferite ale orasului, in randul carora vom derula activitatea nr.1 (ateliere tematice interactive despre cum se construieste brandul unui oras). In cazul activitatilor nr.2 si 3, grupul tinta extins va include, alaturi de elevii din liceele selectate, si toti acei tineri din comunitatea timisoreana care vor raspunde pozitiv apelului campaniilor online Make a Wish for Your City si City postcard project. Beneficiar indirect al activitatilor 2 si 3 va fi intreaga comunitate timisoreana, livrabilele urmand a fi expuse intr-un spatiu deschis, public. In cadrul oferit de activitatea finala, nr.4, ne vom promova rezultatele proiectului in fata presei si a invitatilor (reprezentanți instituționali, ai societății civile, mediul universitar, experti), in contextul celebrarii World Cities Day (31 octombrie 2019). Vizibilitatea și publicitatea proiectului vor fi asigurate pe toată durata de desfășurare a proiectului. Astfel: proiectul va dispune de o pagină de Facebook; activitățile și produsele proiectului vor fi publicate pe pe website-ul si pagina de Facebook a Facultatii noastre; echipa de implementare va derula activităţi specifice de promovare a proiectului și diseminare a rezultatelor proiectului in randul stakeholders-ilor locali si opiniei publice locale prin platformele social media, respectiv prin intermediul presei scrise si audio-vizuale locale din Timisoara. De asemenea, la popularizarea proiectului vom miza atat pe colegii nostri din anul 1 si 3 de la specializarea RISE, cat si pe sprijinul cadrelor didactice ale Facultatii noastre.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Activarea unei mase critice de tineri cu potential de a induce revitalizarea identitatii locale prin conturarea unui city narrative distinctiv, creativ, actual, in masura sa “seduca” audiente diferite: de la rezidenti, la studenti straini, la turisti. Masa critica va putea fi mentinuta activa si dupa finalizarea proiectului prin constituirea unei retele informale de tineri ambasadori ai orasului (youth city ambassadors), dupa modelul "Youth Goodwill Ambassador Corps of Denmark", care vor continua sa disemineze pe canale mixte mesajul brandului de oras conturat. De asemenea, speram ca initiativa noastra sa contribuie si la constientizarea, in randul decidentilor locali, a potentialului implicarii tinerilor in dezvoltarea locala sustenabila.
Aveți nevoie să lărgiți grupul vostru cu noi membri pentru implementarea inițiativei?
Da
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  • Fundația Județeană pentru Tineret Timiș
  • Primăria Municipiului Timișoara
  •  Grupul PONT
  • BCR