Inițiative
Număr voturi
140
Farmaciștii
Comunicarea cu Pacientul
Locul derulării inițiativei
Comunicarea cu Pacientul
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
Proiectul „Comunicarea cu pacientul” se adresează tuturor studenţilor farmaciști, fiind o probă care le provoacă atât cunoștințele și aptitudinile, cât și abilităţilor de comunicare ca viitori farmacişti. În cadrul concursului studenții vor „juca” rolul farmacistului, oferind consiliere pacientului. Aceștia vor fi puși în situații reale și inedite, cu care se pot confrunta în timpul profesiei. Pacienții vor fi cei care îi vor pune la încercare, având diverse nelămuriri sau informații eronate despre tratamentul pe care îl vor urma. În cadrul concursului, se vor realiza echipe formate dintr-un farmacist şi un pacient cărora li se atribuie un caz clinic, formulat în prealabil de către organizatori. Concurenţilor li se prezintă cazul cu o oră înainte de începerea concursului, pentru a avea timp să consulte literatura de specialitate (Farmacopee, MemoMed etc.) şi să pregătească abordarea cazului.
Ce activități vor fi realizate în cadrul inițiativei?
Promovare online și offline Înscriere participanți în baza unui formular Studenții participanți la concurs în rolul de farmacist vor beneficia de un workshop pregătitor, înaintea desfășurării concursului, care să îi ajute în soluționarea cazului clinic Cazurile clinice sunt prezentate participanților în rolul de farmacist cu o oră înainte de începerea concursului, de către organizatori, după ce au fost verificate de către un cadru didactic sau de un profesionist în domeniul farmaceutic Pentru cazul clinic primit, sunt prezentate trei exemple de medicamente recomandate, dintre care farmacistul își poate alege un produs pentru a-l recomanda pacientului. Printre cele trei exemple este prezentat și unul greșit, pentru a pune la încercare perspicacitatea farmacistului Prezentarea cazurilor se realizează în direct (live), în fața juriului și a publicului, în partea din față a sălii Durata prezentării este de aproximativ 5-7 minute În rolul pacineților vor fi actori, care vor simula o anumite afecțiune, în concordanță cu cazul clinic primit de către participantul în rolul de farmacist
Cărei nevoi a comunității timișorene credeți că răspunde proiectul vostru?
Acest proiect răspunde în primul rând nevoii studenților din an primar, care prin intermediul acestui proiect au șansa de a se apropia mai mult de mediul universitar și adevărata profesie de farmacist, având ca pol de orientare studenții din ani superiori. Fiind organizat în fiecare an, Comunicarea cu Pacientul a ridicat standardele studenților care au aplicat în calitate de participanți, deoarece în urma sesiunii de concurs, o comisie formată din doi profesori și un farmacist, oferă feedback în ideea îmbunătățirii studenților, atât pe plan personal, cât și profesional.
Unde, către ce grupuri țintă și cum doriți să promovați această inițiativă?
Grup țintă (beneficiari direcți) - studenți din anul 1,2,3,4,5 ai facultății de Farmacie - voluntari implicați în desfășurarea proiectului (câștigând experiență în organizarea timpului și a task-urilor) - cadre didactice în calitate de invitați observatori - comisia de jurizare și oferire de feedback,formată din două cadre didactice și un farmacist (câștigând experiență în oferitul feedbackului și dezvoltându-și spiritul critic și analitic) Beneficiari indirecți - 2928 de urmăritori ai paginii oficiale de facebook a LSFT - 333 de urmăritori ai paginii oficiale de instagram a LSFT - 35.114 urmăritori ai paginii oficiale de facebook a Universității de Medicină și Farmacie “Victor Babeș” din Timișoara prin promovarea evenimentului - transmiterea comunicatelor de presă către diverse radiouri și prese locale în vederea informării publicului timișean cu privire la desfășurarea inițiativei, concursul, având o audiență deschisă către publicul timișean
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Dorim să existe o inserție pozitivă a studenților din an primar prin acest concurs, deoarece se pot schimba exemple de bună practică între aceștia și studenți din an superior, fiind o complementaritate benefică. Fiind în anul I, studenții aplicanți nu vor fi pregătiți într-o măsură prea mare pentru acest concurs, neavând bazele disciplinelor de specialitate în spate dar pot acumula multă experiență pe care o pot disemina și utiliza în anii ce urmează. Acest concurs ajută studenții în a-și dezvolta abilități și competențe, într-un mod responsabil, pe care le pot folosi în piața muncii, fiind o care “nu se predă în facultate”.
Aveți nevoie să lărgiți grupul vostru cu noi membri pentru implementarea inițiativei?
Nu
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  • Fundația Județeană pentru Tineret Timiș
  • Primăria Municipiului Timișoara
  •  Grupul PONT